Monday, September 20, 2010

Bulan syawal

Hai semua . tadi mula balik kelas macam biasa lepas 2 minggu cuti dan sekarang saya sedang bermood nak update belogg. Dah lama tak update, tapi update pun entah ada orang baca ke? saya memang fail bab mengarang ayat berjela-jela panjang ni, tapi kalau bab membebel mesti saya menang. kenapa lah membebel dengan mengarang tak boleh berkawan baik?
oh ye, lupa nak ucap selamat hari raya mintak maaf mana yang terkasar bahasa, terasa mana-mana tu okey?Saya dah kembali pada normal life yang busy dengan sekolah nya. yes baby i'm back. ahah . Bila dah lama tak update ni, banyak lah cerita terkumpul dari cerita raya, sampai cerita hari ni kembali ke kelas.

Satu hari di hari raya.

Tahun ni raya saya biasa-biasa saja. memang dah obvious sangat bila pagi raya pakai baju biasa-biasa je sebab tahu alah bukan ke mana pun first day raya. Lagi jadi biasa bila rutin raya saya di hari pertama berterusan hingga ke hari raya keempat . lepak kat rumah je, melayan budak-budak datang beraya, makan-makan kuih raya, tengok tv, juga tolong mak kat dapur nak masak.Gambar raya pun takde, orang lain sibuk duk upload dekat fb tapi saya malaslah. Hari raya kelima was better sebab saya join alem, eta, hafiz, akim, dgn batop pergi beraya ke kota tinggi. seronok pergi felda lok heng, perot full gila sampai dah mengantuk-ngnatuk lah. eta la paling tak boleh tahan muka memang nampak sangat dah kepenatan, kesian dia beraya non-stop dari semalamnya.hehe . journey beraya diteruskan ke hari-hari yang seterusnya, tapi misi mengumpul duit raya tahun ni nampaknya gagal . huh

Soalnya hati.

entah mana pergi nya jejak hati nampaknya tak dapat di kesan, hmm pelik . sudah cukup dengan bebelan hati bukan ada orang nak baca pong !!
Masa raya keenam hari tu my bestfriend ajie dah bertunang, congratulation sayang . Moga jodoh nya berkekalan ye walaupun belom nikahnya. Gambarnya banyak tapi malas lah nak upload banyak-banyak, ha satu dah cukup ;) .Lama saya lepak rumah dia masa dia tunang tu , tapi tak guna betol saya sebab saya lupa nak tanya majlis langsung nya bila?hantarannya berapa. bila ayah saya tanya baru saya terpikir. dodol amy. hmm bila dah macam ni, orang2 mesti tanya saya bila lagi?saya bila pulak?aisehhh tak suka bangat soalan ni rasa macam dah tua sangat daku ini . Bulan 10 nanti kawan saya ada yang nak kawen, ha rasakan lagi kehangatan tu weyh !


Cerita mimpi.

ok ini pulak cerita perihal mimpi semalam. sumpah mimpi ni boleh buat telemovie dekat astro oasis tu. dah boleh pulak mimpi pasal ada seorang budak perempuan muslim ni dia suka mingle dengan 1 dance club ni so dia boleh la belajar menari tapi members dia semua kristian ( i bukan nak timbulkan apa-apa isu, ni semalam i mimpi ni, betol tak tipu, i tipu pun tak dapat apa-apa lah! ) dia je the only muslim kat situ. her mom macam dah tak suka sebab anak dia dah nampak lain sikit, tapi dia tengokkan je dulu. tapi one day her mom found out yang dia ada simpan and read satu kitab yang kecil rupa-rupanya tu bible ! lepas dari kes tu her mom won't allow her to join the club anymore ! tapi this girl degil and she ran away with her christian bf and other people where searching for them . lagi jugak saya boleh pulak mimpi saya sekali dalam misi menjejak this girl . ha okeyh dah mimpi habis di situ . aja ler pelik mimpi saya ni kan? entah saya pun tak paham.ada sesiapa boleh tafsir mimpi ? menakutkan pulak jadinya. haishhh . kawan saya cakap mimpi saya ni boleh buat drama ! ajerrr

Kisah pelik.

hari ni pergi kelas macam biasa . cerita pelik bermula bila saya musykil pasal orang ni, before cuti haritu dia macam berisi macam orang mengandung, orang lain dalam kelas semua perasan cuma tak ada siapa pun yang berani tanya, tiba-tiba tadi dah nampak dia macam dah back to normal, badannya pun dah susut, slim sepertti biasa . sumpah saya musykil gila . tapi lagi sekali semua orang tak berani nak tanya dia termasuk lah saya. tak tahu lah apa sebenarnya yang jadi . ehh musykil gila weyh tiap kali pergi kelas. jeng jeng jeng . eh saya bukan mengumpat tau tapi benda ni berlegar-legar dalam kepala nih asyik tertanya-tanya tapi tak berani . uishh

Internship .

Ini pulak perihal praktikal saya yang masih tak dapat-dapat lagi ni. risau memikirkan tahu, boleh takde mood bila pikir kan. Tolong lah respon wahai company oi, supaya senang la bila apply tak dapat boleh mintak company lain pulak. adoi dugaan betol lah . dah babai semua !


p/s : Saya dalam satu misi tapi tak boleh bagi tahu, sebab takot tak jadi. Tunggu lah hasilnya nanti ye?! ;)

p/ss : Teringin nak makan macarons, ada sesiapa nak belikan ? -_-"

No comments:

Post a Comment