Thursday, July 28, 2011

Aku kena belajar kawal emosi.


Tiap-tiap kali aku sakit hati, geram, hilang sabar, nak luah perasaan mesti aku dah niat nak luahkan dekat bloglah, siap dah pikir nak taip apa, tapi selalunya end up aku taip lepas tu backspace, taip dan backspace lagi dan lagi . Apa yang aku update last-last letak gambar je. cehh

Tumblr aku lagi update dari ni.

Macam-macam hal aku nak luah, nak cerita, betul ! Tapi bila dah banyak sangat aku dah tak tahu apa yang aku patut taip, yang ni salah, yang ni rasa macam tak betul, eh yang ni tak boleh, entahlahhh aku ni memang gagal bab ni, bab mengarang ayat, dulu masa sekolah rendah sampai lari tajuk aku punya karangan, memang gagal ! Sebab tu, apa yang aku rasa banyak aku update dekat twitter, pendek je lepas tu apa pun aku tweet takkan jadi isu, jangan dekat fb tak bole , bahaya!Gila lama tak update dekat fb sampai kak Faz tegur suruh active kan fb.huh

Entahlah, kehidupan sosial aku sekarang memang disekat-sekat dengan financial constraint yang memang sejak dulu kala bermaharajalela, benci tapi apakan daya, belum rezeki aku, campur dgn tak usaha lagi memang ini lah hasilnya. Habis-habis pun aku keluar dgn kawan-kawan sejati aku yang memang cukup paham dgn masalah aku yang ini. Thanks kawan :)

Jadi mood malas nak update social networking yang itu memang menjadi-jadi, lagipun memang takde hape pun bole di-update selain kerja kat umah ni. Biasalah kerja dekat rumah, membersih, membasuh, mengemas, membebel, mem-babysit. Oh ni lain sikit yang cerita mem-babysit ni, sebab yang ini memang menguji kesabaran aku kena babysit 3 budak kentut ni. Sabarnya hanya tuhan je tawu. Dugaan aku jaga budak-budak ni lagi-lagi diorang demam, demam nak sama-sama pulak, memang menduga. Eh dapat pulak yang 2 budak kentut ni dah pandai panjat tangga, adui lagi penat. Tapi sabar-sabar.

Doa je lah yang bila aku dah ada anak sendiri, boleh aku guna skill yang ini.mudah-mudahan,amin.

Aku rasa dah lari dgn apa yang aku nak cerita tadi sebenarnya, tapi takpelah tak penting pun. Merungut tu kan tak elok, so tak payah lah luahkan. Aku cepat melenting, tapi yang pasti aku cepat reda. Aku tak boleh nak marah lama-lama. Alhamdulillah aku cepat sejuk. Tapi rasanya kena belajar untuk sabar lagi ni, syaitan!syuhh syuhhh .





Aku kena belajar control emosi .






Aku rasa aku kena jadi open-minded lagi, terbuka dalam segala hal. Ada kaitan tak open-minded dgn sabar?kalau aku tak bole terbuka in certain point, aku bole jadi melenting tak tentu hala sebab aku tak sabar, eh? macam berkait pulak. Kita memang akan percaya pada hal yang kita rasa kita NAK percaya. Jadi bila orang bagi pendapat, bagi nasihat memang kita susah nak terima, so what's the point of asking out opinion? Ohh mungkin sebab kita nak ada pilihan untuk buat keputusan. Pilihan itu ada untuk kita buat keputusan, untuk lagi pasti tentang sesuatu yang kita tak pasti. Hidup memang sentiasa dengan making decision. Apa boleh buat, yang ini memang takde pilihan.




Aku memang tak layak nak membebel bab ni, aku tawu. Aku cuma taip apa yang aku rasa aku nak taip. Untuk K-pop, hallyu lover macam aku ni nampak sangat tak sesuai kan?yelahh yang aku tawu cuma update hal yang itu, sebab aku minat itu, apakan daya.




Dah 2 years and a half . Si jejaka terakhir pun dah jumpa si soulmate, congrats u . Perasaan aku yang ke situ memang dah kelu setakat ni, mencari tidak apa pun tidak. Tak layaklah rasanya nak bercerita, nak nasihat orang bab ni kan, siapalah aku. Aku selesa hidup begini, tapi kadang-kadang confident level macam jatuh, yelah aku tak cantik, omputih kata #ugly. sungguh . Tapi aku bersyukur, dengan semua aku masih baik, takde apa masalah. Cuma ada cerita yang aku tak boleh bukak dekat sini, bahaya. Ini memang rahsia yang aku akan bawak sampai aku mati. Sebab ni hal hidup dan mati ! Tapi kadang-kadang risau jugak bila dulu mak membebel hal yang ini. Sekarang ni je dah kurang, yelah sejak hal kegagalan tu timbul, lagi lah mual nak cerita hal yang ini weyh ! Aku pernah menyesal melepaskan sesuatu yang baik untuk aku. memang bukan jodoh aku barangkali . Takpe amy :)


Dah nak puasa, tak sabar . Tak sabar nak puasa, lepas tu raya, lepas tu balik Shah Alam habiskan final sem untuk degree. Lepas tu job hunting . Inshaallah .



Satu sebab aku taknak membebel dekat blog ni, entah apa-apa yang aku bebelkan. dah, penat . Bai korang .






No comments:

Post a Comment